Kaip Pinterest algoritmas sprendžia, ką rodyti – ir kodėl tai svarbu tavo verslui?

Kodėl verta suprasti Pinterest algoritmą?

Pinterest nėra „tiesiog dar vienas social media kanalas“. Tai paieškos sistema. O tai reiškia, kad turinio kelias iki tavo auditorijos yra visai kitoks. Jei Instagram algoritmas tave gali ištempti tiesiog už tai, kad susukai trendy reelsą, su gera muzika, kuri bus aktuali dar 5 minutes, tai Pinterest žiūri į signalus, įvertina ar tikrai paruoštas Pinterest SEO – ir tik tada sprendžia, ar tavo piną verta parodyti. Tai yra ilgas, nuoseklus darbas (tiek algoritmui, tiek tau), kuris atsipirks gal po 6 mėnesių, gal po metų, bet galiausiai, tavo verslui atsipirks su kaupu. Todėl mėgstu sakyti:“Pinterest - ne sprintas ir ne maratonas, Pinterest yra žygis”. Nes iki rezultatų galima užtrukti, kol nukaksime, bet galiausiai jie bus geresni, nei tikimės 🙂

Verslams tai reiškia vieną dalyką: nori būti matomas - teks suprasti, kaip Pinterest algoritmas veikia. Netaikyti Instagram, LinkedIn ar Tik Toko rėmų. Nes be supratimo tavo pinai liks kažkur užmaršty, o vietoj tavo rankų darbo produkto bus rodomos padielkos iš temu (ir čia ne klaida - didžiosios raidės jie nenusipelnė). O to mes tikrai nenorime, nes tavo produktas tikrai vertas būti aukščiau nei kiniškas š… Mano blogas, galiu ir keiktis, sue me 😀
Taigi papasakosiu, kaip veikia Pinterest algoritmas, kiek įmanoma paprasčiau.

Iš tikro tai labai sudėtingas procesas, ir su kiekvienais metais jis vis sudėtingėja, tačiau pagrindiniai procesai liko nepakitę nuo 2021 metų (didžiojo algoritmo šifto, kai buvo pradėta mažinti repinų matomumą ir prioretizuoti “šviežius” pinus).

Šiek tiek naujienų atsirado šiemet, kai Pinterest algoritmas pradėjo mažinti senų pinų matomumą (tų iš 2016 metų) ir kelti visai naujus pinus aukštyn, bet čia gera naujiena tau - gali greičiau pasiekti savo auditoriją.

Pino kelionė: nuo įkėlimo iki pozicijos paieškos rezultatuose

Kai įkeli piną, prasideda jo kelionė. Atrodo paprasta – paspaudei „publish“, ir jis jau Pinterest. Bet algoritmas turi atlikti darbą:

  1. Skenuoja tavo piną.
    Pavadinimas, aprašas, vizualas, lenta, lentos aprašas, net URL - viskas patenka į „skenavimą“.

  2. Ieško raktažodžių.
    Jei raktažodžių nėra, algoritmas net nežino, kam rodyti piną -taip ir lieka tokie pinai tik lentų puošti. Jei SEO yra, bet padrikas, pinas gali atsidurti visai ne ten, kur norėtum. Todėl visada svarbu apgalvoti, koks URL bus talpinamas, kokioje lentoje ir su kokiais aprašais.

  3. Vertina profilį.
    Jei tavo anketa atrodo kaip „pelėsiais ir kerpėm apaugus pilis“, algoritmas praleis tave ir rodys kitus, labiau optimizuotus profilius. Jei mato reguliarumą ir optimizaciją - jis tavo turinį išrodys plačiau.

  4. Įvertinama bendra pino “kokybė”.
    Kai viskas yra aišku - tiek kur tavo pinas veda, tiek ar turinys yra kokybiškas (taip, tavo turinį Pinterest Crawler taip pat pasiekia) - tavo pinas gauna įvertinimą, pagal kurį yra sprendžiama, kur jį parodyti: aukščiau ar žemiau. Ir taip kiekvienam pinui, kiekvieną kartą, kai yra įvedamas paieškos žodis, kuris atitinka tavo raktinius žodžius 🙂

  5. Laukia rezultatų.

    Tai čia yra būtent tas naujasis atnaujinimas, kuris tau, kaip naujam kūrėjui ar tam, kuris paleidžia naujus pinus, bus naudingas. Net ir nauji pinai yra parodomi aukščiau. Tuomet, jei nesulaukia reakcijų, paspaudimų ar išsaugojimų, tokie pinai nukrenta žemyn paieškos rezultatuose. Tikslas yra gauti reakcijų, kad pinas išlaikytų poziciją ir kiltų paieškos rezultatuose aukštyn.

  6. Pagal įsitraukimą sprendžiama kas toliau bus.
    Jeigu signalai (įsitraukimas) buvo pakankami, toks pinas bus keliamas aukštyn paieškos rezultatuose. Taip net ir nauji pinai, įkelti prieš 7-14 dienų, gali jau matytis paieškos rezultatuose. Ko ankščiau tikrai nebūdavo.

Sezoninis turinys šiuo atveju dar gali veikti kiek kitaip, nes sezoninis pinas turi sezoninius raktažodžius, kuriuos Pinterest tiesiogine to žodžio prasme “įjungia”. Kalėdiniai raktažodžiai “įjungiami” spalį, todėl kaip tik tuo metu paieškos tiesiog šauna į padanges - tada pradedami gauti daug tikslesni, išsamesni rezultatai paieškose.

Vat iki to “įjungimo” ir dirbame, kad algoritmas suprastų, jog tuo metu mūsų pinai turi būti būtent tuose rezultatuose.

Štai kodėl kiekvienas tavo pino signalas svarbus - algoritmas mokosi iš jų visų!

Maždaug taip atrodytų pino reitingavimo schema

Pinterest algoritmas ir svarbiausi signalai, kuriuos jis vertina

Nuoseklumas
Vienas pino įkėlimas neduoda pakankamai informacijos. Jei įkeli 5 pinus per metus – algoritmui tu praktiškai neegzistuoji. Jei įkeli bent vieną piną kasdien – algoritmas pradeda matyti tave kaip patikimą šaltinį.
Tuo pačiu reikia suprasti, kad vieną kartą įkelto URL neužtenka. Vienam URL reiktų įkelti bent 5-10 pinų, kad algoritmas suprastų, apie ką tas URL yra, ir kad turinys būtų parodomas kuo tikslesnei auditorijai.


!! Tik nesugalvok visų pinų tam pačiam URL įkelti per vieną dieną! Net aš negalėsiu padėt poto ;D

Pinterest SEO
Jei tavo aprašai ir lentos neoptimizuotos, algoritmas nežino, kam rodyti tavo pinus. Jei naudoji aiškius, pasikartojančius raktažodžius - pinas atsiduria tinkamoje paieškoje ir yra parodomas tavo tikslinei auditorijai.

Evergreen + sezoninis turinys
Algoritmui patinka stabilumas. Jei kelsi tik evergreen turinį - prarasi sezoninius pikus, tokius kaip Kalėdos. Jei teiki paslaugas, gal ir ok, bet e-komercijai tai mirtina nuodėmė. Apskritai Pinterest elektroninėms parduotuvėms yra neatrastas auksas. Jei kelsi tik sezoninį turinį - analytics išsikreips, ir realiai “depresuosi” iki kito sezono. Ir tikrai neturėsi tokių pardavimų, kokių nusipelnei.

Aukso viduriukas - kas mėnesį susiplanuok abiejų tipų turinio pinų, ir bus puiki Pinterest strategija pradžiai.

Engagement
Saves, clicks, outbound clicks. Jei niekas nespaudžia ant tavo pinų - algoritmui atrodo, kad tavo turinys nevertas parodymo. Jei įsitraukimas auga - algoritmas kelia piną aukščiau. Apskritai engagement yra vienas svarbiausių rodiklių ir matavimo vienetų Pintereste. Tačiau yra išimčių: kartais iš niekur nieko pakyla senas, niekam neįdomus pinas ir pradeda skinti Pinterest Analytics topines pozicijas - vadinasi, jis sulaukė savo tikslinio žmogaus.

Kas nutinka, jei algoritmas negauna pakankamai informacijos?

Pinas neatsiranda paieškose. Jis tiesiog nepastebimas.

Gražus vizualas be SEO - darbas dėl nieko. Algoritmas nesupranta „gražu“, jis supranta raktažodžius ir signalus. Aišku, jei reikėtų rinktis tarp gero vizualo be SEO ir prastas vizualo su geru SEO - tikrai laimėtų geras vizualas. Nes vis tiek ne tik algoritmas sprendžia. Bet tai būtų labiau aktualu memes ir funny pet video pinams. Bet vis tiek:

VIZUALAS - PINTEREST KARALIUS. TAŠKAS.


Neaktyvi anketa - ignoruojama anketa. Aktyvumo stoka tikrai “marina” profilį. Ir netgi prikelti tokį yra reikalų -vien tam, kad jį surastų profilių paieškoje, gali prireikti mėnesių.

Verslui tai reiškia: be nuoseklumo, SEO ir aiškių signalų tavo produktai niekada nepasirodys ten, kur jų ieško tavo klientai.


Ko Pinterest algoritmas iš tikro nori iš tavęs

Pinterest algoritmui reikia trijų dalykų: aiškių signalų (SEO), reguliarumo (nuoseklumo) ir reakcijų (engagement). Visa kita galima pasiekti testavimo metu. Bet be SEO tavęs nematys, be nuoseklumo tavęs nematys ir be įsitraukimo - atspėjai - tavęs nematys. Ir kad ir kaip tai baugiai skambėtų, atrodytų jok čia tiek daug darbo, bet iš tikro reikia tik strategijos. Tokios pat įveikiamos kaip ir produktų pardavimas. Viskas gali būti iki tiek paprasta, kad tereikia paspausti vieną mygtuką - viskas, done. Dienos darbas su Pinterest baigtas. Ir ne, aš nejuokauju.

Kaip priversti Pinterest algoritmą dirbti tavo verslo naudai?

  • Įkelk bent 1 piną per dieną. Tai Minimum Viable strategija, bet vis geriau nei nieko.

  • Optimizuok viską. Pavadinimai, aprašai, lentos - bent pagrindiniai raktiniai žodžiai turi būti visur.

  • Planuok sezoną iš anksto. Kalėdos prasideda liepą, vestuvių sezonas - žiemą. Jei lauki paskutinės minutės, tavo pinai gali iškilti tik kitais metais.

  • Testuok formatus. Statiniai, video, carousel - algoritmui patinka įvairovė. Visada gerai prasitestuoti, kas veikia tavo verslui. Netgi tas pats statinis pinas gali būti:

  1. Tik nuotrauka,

  2. Tik nuotrauka su tekstu,

  3. Nuotrauku koliažas,

  4. Nuotraukų koliažas su tekstu,

  5. Tik tekstas - paslaugų teikėjams,

Ir dar viskas, kas tik šaus į galvą.

Mini case study: ką daro labai atkaklus nuoseklumas

Pinų kiekis yra svarbu, net ir tada, kai turime ribotą produktų asortimentą - taip nutiko šį kartą. Klientai šiek tiek užsispyrę 😀 - blogą vesti atsisakė griežtai, tačiau pliusas tas, kad produktas išskirtinis. Užtrukome ilgai, tačiau darbas atsiperka.Įkelant vidutiniškai po 2 pinus per dieną, pardavimai galiausiai pasirodė: iš pradžių 1, po to 2 per mėnesį. Taigi, 6 mėn. rezultatai:

  • Prasidėjo pardavimai iš Pinterest.

  • Pakilo bendri Analytics rodmenys vidutiniškai +200%.

Ar rezultatai labai jau nuostabūs? Ne, bet jei manęs neklauso, aš negaliu pasakyti, kad “neduosiu saldainio” ar “nepirksiu mašinėlės” 😀

Ką būtų davęs blogas? Pažintį su prekiniu ženklu, jų vertybėmis, produktų panaudojimo būdus, Įvairiai išrodytus produktus - tai labai svarbu, ypač kai produktas ne 20$ kainuoja.

Šiuo atveju aš juokaudavau, kad mes “prievartaujame” jų nuotraukas, nes kai produktas turi 4 foto ir reikia padaryti 10-20 originalių pinų, tas nuotraukas dėlioji iš visų įmanomų pusių 😀

Praktinis checklist: ar iš tavęs Pinterest algoritmas gauna signalus reikalingus augimui?

  • Ar keli bent 1 piną per dieną?

  • Ar tavo lentos optimizuotos pagal raktažodžius?

  • Ar pino aprašyme yra aiškūs raktažodžiai?

  • Ar turi tiek evergreen, tiek sezoninį turinį?

  • Ar ruošiesi sezonams bent 2–3 mėnesius iš anksto?

  • Ar seki analytics ir koreguoji?

Jei bent pusė atsakymų yra „ne“ – algoritmas tavęs paprasčiausiai nemato.


Mini Pinterest DUK

Ar užtenka repinų?
Ne. Repinai šiandien nekuria autoriteto, jie tik užkemša lentas.

Kiek pinų reikia?
Nėra magiško skaičiaus, bet kasdienis ritmas veikia geriausiai.

Kas svarbiau – vizualas ar SEO?
Vizualas pritraukia dėmesį, SEO pasako algoritmui, kur jį rodyti.

Kiek laiko reikia matyti rezultatus?
Pirmi pokyčiai - per 2–3 mėn., tikras stabilus augimas – per 6+ mėn.


Pinterest algoritmas nėra paslaptis. Tai paieškos sistema, kuri tiesiog nori nuoseklumo, SEO ir aiškių signalų. Jei tai darai - pinai kyla, klientai tave randa, pardavimai auga.

Jei nori, kad tavo Pinterest būtų administruojamas profesionaliai – susisiek!