Pinterest nėra „tiesiog dar vienas social media kanalas“. Tai paieškos sistema. O tai reiškia, kad turinio kelias iki tavo auditorijos yra visai kitoks. Jei Instagram algoritmas tave gali ištempti tiesiog už tai, kad susukai trendy reelsą, su gera muzika, kuri bus aktuali dar 5 minutes, tai Pinterest žiūri į signalus, įvertina ar tikrai paruoštas Pinterest SEO – ir tik tada sprendžia, ar tavo piną verta parodyti. Tai yra ilgas, nuoseklus darbas (tiek algoritmui, tiek tau), kuris atsipirks gal po 6 mėnesių, gal po metų, bet galiausiai, tavo verslui atsipirks su kaupu. Todėl mėgstu sakyti:“Pinterest - ne sprintas ir ne maratonas, Pinterest yra žygis”. Nes iki rezultatų galima užtrukti, kol nukaksime, bet galiausiai jie bus geresni, nei tikimės 🙂
Verslams tai reiškia vieną dalyką: nori būti matomas - teks suprasti, kaip Pinterest algoritmas veikia. Netaikyti Instagram, LinkedIn ar Tik Toko rėmų. Nes be supratimo tavo pinai liks kažkur užmaršty, o vietoj tavo rankų darbo produkto bus rodomos padielkos iš temu (ir čia ne klaida - didžiosios raidės jie nenusipelnė). O to mes tikrai nenorime, nes tavo produktas tikrai vertas būti aukščiau nei kiniškas š… Mano blogas, galiu ir keiktis, sue me 😀
Taigi papasakosiu, kaip veikia Pinterest algoritmas, kiek įmanoma paprasčiau.
Iš tikro tai labai sudėtingas procesas, ir su kiekvienais metais jis vis sudėtingėja, tačiau pagrindiniai procesai liko nepakitę nuo 2021 metų (didžiojo algoritmo šifto, kai buvo pradėta mažinti repinų matomumą ir prioretizuoti “šviežius” pinus).
Šiek tiek naujienų atsirado šiemet, kai Pinterest algoritmas pradėjo mažinti senų pinų matomumą (tų iš 2016 metų) ir kelti visai naujus pinus aukštyn, bet čia gera naujiena tau - gali greičiau pasiekti savo auditoriją.





