Kodėl Pinterest verslui neveikia? Tikroji priežastis greičiausiai ne pats Pinterest


„Pinterest neveikia mūsų verslui.“ – šią frazę girdžiu iš verslų gana dažnai. Aišku, dažniausia tai būna sukurta anketa, įkelti keli pinai, gal net uždėtas baneris ir aprašas, tačiau rezultatai nuvilia - kažkas užlūžta, meta kažkokias klaidas, o ir Impressions nekyla. Atrodo, kad įdėtas darbas neduoda grąžos, todėl kyla išvada: Pinterest mums netinka.
Tačiau tikroji priežastis beveik visada yra kita. Pinterest iš tiesų veikia – tačiau, Pinterest, visų pirma, reikalauja plano ir dar nuoseklumo - o tai jau atrodo per didelis įsipareigojimas. Jei pinus keliame retkarčiais, algoritmas nei mūsų, nei pinų tiesiog „nemato“, o potencialūs klientai neranda nei mūsų produkto, nei prekės ženklo. Antra, algoritmui yra taip sunku susirinkti informaciją ir indeksuoti URL iš vieno pino, kad jis tiesiog paliekamas, kol apie tą URL atsiras daugiau informacijos - daugiau žmonių jį išsisaugos ar bus sukurta daugiau pinų.
Tai ar ar tikrai užtenka „kartais” įkelti po piną?
Didžiausias ir skaudžiausiai kainuojantis mitas: „Užtenka susikurti Pinterest anketą, užpildyti kelias lentas ir kartais įkelti piną.“
Tiesa ta, kad taip kartais veikia socialiniai tinklai, bet ne Pinterest. Skirtingai nei Instagram ar Facebook, Pinterest yra paieškos sistema. O paieškos sistemai reikalinga informacija, kad galėtų parodyti tavo pinus ir URL tiems, kas tavo produktų ieško, todėl pasirodyti kartais tiesiog neužteks. Įkėlus URL 1 kartą su vienu pavadinimu ir aprašu, mes duodame algoritmui 1 signalą, o to neužtenka:
visų pirma algoritmas ilgiau galvoja kur priskirti tavo piną,
antra - tavo pinai gali atsirasti ne ten kur tau reikia.
Todėl mes visada rekomenduojame tą patį URL įkelti kelis kartus su skirtingais pavadinimais ir SEO aprašais. Kodėl? Nes kiekvienas pino variantas yra naujas „įėjimo taškas“ į paiešką. Pirmą kartą algoritmui dar neaišku, bet antrą kartą jau aiškiau apie ką šis produktas, o po trečio - tavo turinys turi daug didesnę tikimybę pakilti į paieškos viršų.
Tie, kurie nuolat kuria turinį, optimizuoja jį pagal Pinterest SEO ir duoda algoritmui signalą, kad jų anketa yra aktyvi, iš esmės „pamaitina“ algoritmą reikalinga informacija. Ir tada pinai atsiranda ten, kur jų ieškoma.
Tad jei tavo anketa atrodo kaip „miestas vaiduoklis“ - keli seniai įkelti pinai, pustuštės, neoptimizuotos lentos su pinais, kuriems ten ne vieta - algoritmas tokią Pinterest paskyrą ignoruoja. Rezultate net ir geriausias turinys nepatenka į paieškos rezultatus.
1. Algoritmo veikimas
Pinterest algoritmas teikia pirmenybę aktyviems profiliams. Jis nuolat matuoja, kurie paskyrų savininkai kelia naują turinį, reaguoja į sezoną, optimizuoja lentas. Jei Pinterest paskyra aktyvi, ji įgyja „autoritetą“. Tai reiškia, kad net ir senesni pinai gali būti rodomi aukščiau, nes algoritmas pasitiki tavo turiniu.
2. Evergreen turinys
Instagram įrašas dažniausiai gyvena kelias dienas. Pinterest pinas gali generuoti srautą mėnesius ar net metus. Tačiau yra sąlyga - turinys turi būti keliamas nuolat. Vienkartinis įkėlimas neužtikrina ilgalaikio efekto.
Pavyzdžiui, jei rugsėjį įkėlei Kalėdinį piną ir kitus 3 mėn. nieko nekeli, nesuteiki pakankamai informacijos algoritmui ir tas Kalėdinis pinas net nepateks į paieškų rezultatus.
Jei nuolat kelsi pinus su raktažodžiu, kuris yra vienas iš pagrindinių raktažodžių tavo produktui, automatiškai tavo pinai paieškoje bus pakelti aukščiau, bet turi naudoti juos nuolat, kur tik gali. Gali naudoti linen dress prie visų suknelių, ar polymer clay earings prie visų polimerinio molio auskarų. Paprasta.
3. Sezoniškumas
Pinterest vartotojai ieško įkvėpimo anksčiau nei kitose platformose. Kalėdų paieškos prasideda jau rugpjūtį - rugsėjį, Velykų - iškart po Kalėdų, vestuvių sezono paieškos - dar žiemą. Jei neturi plano, prarandi išankstinį srautą.
Verslai, kurie planuoja į priekį ir pradeda kelti sezoninius pinus bent 2–3 mėn. anksčiau, pasiekia daug didesnį matomumą. Tavo tikslas turėtų būti ne pradėti kelti pinus tada, kai visi visi to jau ieško - tada jau pilna pinų tų kūrėjų, kurie ruošėsi iš anksto, tavo pinai pakils tik po metų.
Pvz: Kalėdoms pradedame ruoštis liepą, rugpjūtį, todėl pinai su šiais raktažodžiais turėtų būti pradedami kelti maždaug tuo metu. Ta pati linen dress can be perfect Chrismas present. Ar ideal Chrismas gift for mom can be these polymer clay earings. Taip pat galima šiuo metu pradėti išnaudoti ir sezonines lentas.
4. Abiejų turinio tipų svarba
Visada geriausiai veikia ne tik Evergreen arba tik sezoninis turinys, tačiau šių tipų panaudojimas drauge. Nes tokiu atveju galima užsitikrinti ir nuoseklų, pinų kėlimą, ir sezoninių trendų išnaudojimą. Jei naudosi tik Evergreen turinį, gali būti nepasiekiamas klientas, kuris ieško tavo produkto sezone, tarkime kaip kalėdinės dovanos. O jei naudoji tik sezoninį turinį, Pinterest analytics bus labai nestabilus ir bus sunku pamatyti kas iš tiesų veikia tavo anketai.
Pavydžius pateikiau aukščiau, bet jei apibendrinant, galima labai sėkmingai “pagauti” tiek Evergreen turinio, tiek sezonio turinio ieškotoją.
5. Anketos autoritetas
Pinterest veikia panašiai kaip Google. Jei tavo tinklapis nuolat publikuoja turinį, Google pradeda juo labiau pasitikėti. Tas pats su Pinterest - nuoseklus pinų kėlimas suteikia algoritmui signalą, kad tai rimtas, patikimas prekės ženklas. Tai reiškia, kad algoritmas rodo tavo turinį plačiau, dažniau ir didesnei auditorijai.
Rekomendacija: norint matyti rezultatus, Pintereste turėtumėte kelti bent 1 piną per dieną. Tai gali būti statinis pinas arba video - formatas nėra taip svarbu. Svarbiausia - reguliarumas.
Vienas iš mano klientų, mažas e-commerce verslas, turi anketą, bet pinus keldavo tik kada prisimindavo, arba išvis nekeldavo. Realiai pasistudijavus jų strategiją, nebuvo galima matyti jokios strategijos, o čia blogiausias variantas su kuriuo susiduriu administruojant Pinterest anketas verslams! Po pusmečio tokio darbo jie sakė: „Pinterest neveikia, neatėjo nė vienas pardavimas, dirbome daug, o naudos 0“. Visų pirma išsiaiškinome ir nustojome lyginti Pinterest ir soc. tinklus, nes darbo atrodo daugiau, bet iš tiesų yra priešingai.
Kai pradėjome dirbti kartu, sudarėme mėnesio planą: pradžioje buvo planuojami URL kurie tikrai veikia, jų geriausi produktai, toliau sezoniniai produktai. Darbus pradėjome nuo 1 pino per dieną. Aišku, optimizavome anketą ir lentas, pagal raktinius žodžius ir pritaikėme sezoninio turinio strategiją. Rezultatas per 2 mėn.:
Outbound clicks +250%,
Pirmas pardavimas iš Pinterest,
Senesni pinai, kurie anksčiau dulkėjo lentose, pradėjo rodytis paieškoje,
Ir netgi turėjom viral piną.
Pasitikrink:
Ar turi mėnesio turinio planą? (be jo viskas pavirsta chaosu)
Ar turi pin planą - kokie URL šį mėnesį keliaus į Pinterest?
Ar keli bent 1 piną per dieną (statinį ar video)?
Ar lentos optimizuotos pagal raktinius žodžius?
Ar kiekvieno pino aprašyme yra 2-3 pagrindiniai raktažodžiai?
Ar sezoniniam turiniui ruošiesi bent 2-3 mėn. prieš?
Ar turi ir Evergreen, ir sezoninį turinį?
Ar seki Analytics (impressions, saves, outbound clicks)?
Ar testuoji skirtingus pin formatų tipus (statiniai, video)?
Ar keli pinus nuosekliai ir savaitgaliais?
Ar darai korekcijas pagal rezultatus kas mėnesį?
Jei bent į pusę klausimų atsakei „ne“ - deja, tavo Pinterest potencialas yra neišnaudotas.
Ar tikrai būtina kelti 1 piną per dieną?
Taip, algoritmui reikia reguliarumo. Tai nesunkiai galima automatizuoti ir planuoti nemokamai į priekį savaitei, ar netgi mėnesiui. Pinterest turi savo pin kūrimo įrankį ir jame gali suplanuoti pinus į priekį visam mėnesiui. Taigi pradžia -1 pin į dieną, vėliau keliant pinų skaičių.
Ar galima tik re-pininti?
Ne. Pinterest vertina originalų turinį. Repinai (per nauja išsaugomi jau įkelti pinai) neduos jokio efekto, ilgainiui gali netgi pakenkti augimui, tai 2016 strategija, kuri nebeveikia ir tai patvirtino pats Pinterest.
Ar svarbu pinų vizualas?
Taip, svarbu, nes juk tai yra vizualinė paieškų platforma. Geriausia veikia lifestyle tipo vizualai, juos gali padaryti netgi namie.
Kiek laiko reikia matyti rezultatus?
Pirmi rezultatai pasirodo per 2-3 mėn. Tikri rezultatai vertinami po 6 mėn.
Ar Pinterest veikia Lietuvoje?
Lokaliai targetinti gal ir nepavyks kol kas, bet jei tavo auditorija yra EU, JAV ar Kanada, Pinterest valdyti gali iš Lietuvos.
Jei nori, kad Tavo Pinterest sužibėtų naujomis spalvomis ir galiausiai pradėtų duoti pastovius rezultatus – susisiek. Padėsiu sukurti sistemą, kuri kurs srautą ir pardavimus kiekvieną mėnesį.